גרילה בספרדית משמעו "מלחמה קטנה". פרסום גרילה מתחייס לפרסום המבוסס על מודל "מפה לאוזן". שיטה זו מתבססת על פרסום במקום לא צפוי, זאת אומרת כאשר ההגנות של הצרכן לא פעילות. להבדיל בפרסום בטלויזיה למשל, ששם הצרכן מוכן לפרסום ויצפה לו, פרסום במקומות מקוריים ברחוב למשל ייצור אפקט הפתעה ועל ידי כך ייצור זכירה.
מאפיין נוסף של פרסום גרילה הוא הרלוונטיות של המקום הגאוגרפי הנבחר למסר. זאת אומרת שאם הפרסום הוא בצורת גרפיטי על קירות העירייה, צריכה להיות לזה משמעות רלוונטית למוצר שמפרסמים.
פרסום גרילה מתאפיין בהוצאות פרסום זולות ולכן לרוב הפרסום הוא לחברות קטנות.
פרסום גרילה בוויקיפדיה
מאמר על פרסום גרילה
למרוך האפקטיביות והזולות של פרסום גרילה, הוא יכול לעיתים להיות בעייתי. היות ורוב הפרסום מתבצע במרחבים ציבוריים,
לא כל דבר עלול להתקבל בעין יפה ולעיתים פרסום מסוג זה נפסל על ידי השלטונות.
הבעיתיות בפרסום גרילה
דוגמאות לפרסום גרילה:
1
2
3
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה