נימציה בקמפיין פרסום יכולה לעיתים להוות חופש חדש עבור המפרסם ולפתוח עבורו עולם כלים נוסף שדרכו יכול לפרסם. חברות לעיתים משתמשות באנימציה בפרסום כדי לברוא עולם פנטסטי חדש. למשל:
חוץ מעולם מומצא, אנימציה נותנת גם את החופש להראות דברים שלא ניתן להראות בצילום. למשל כיצד פועל מנוע של מכונית :
השימוש הרחב ביותר לאנימציה בפרסום היא הpack shot. זהו הקטע בסוף הפרסומת שמציג את המוצר שנמכר. באנימציה אפשר להראות את האנטומיה של מוצר. למשל מה הרכיבים שלו או איך הוא עובד. למשל בפרסומות רבות של ג'ילט:
באנימציה ישנו גם חופש בלוקיישן. הרי שאפשר ליצור אנימציה בכל מקום וזמן ואפילו לשלב בין לוקיישן אמיתי ודמויות מצויירות.
יתרון משמעותי נוסף הוא עלויות. לרוב פרסום באנימציה תעלה פחות מפרסומת מצולמת היות ולא צריך לשכור סט, במאי, עורכים ושאר חברי צוות צילום. בנוסף יש שליטה מלאה בהוצאות מראש, מה שיכול להתאים לחברה עם תקציבים מוגבלים.
עוד יתרון הוא השימוש בהומור מוקצן. השימוש בהומור מוקצן בפרסום עלול להיות בעייתי ולשדר חוסר רצינות. אך באנימציה הוא נתפס כלגיטימי.
עוד משהו שניתן להשיג בקלות באמצעות אנימציה היא הצגת הלקוח כנעים יותר ופחות "נוקשה". עובדה זו גורמת ללקוחות כמו משרדי ממשלה למשל, להרבות בשימוש באנימציה. למשל פרסומת שקוראת לאנשים לחסוך בחשמל נראת ידידותית יותר באנימציה:
למרות כל אלה, ישנם גם חסרונות בפרסום דרך אנימציה. דוגמא קלאסית של חיסרון בפרסום הוא חוסר אפקטיביות. לעיתים קרובות, בעת שידור מבחן לפרסומת מצויירת, הלקוחות טוענים שהפרסומת מעולה ומשעשעת, אך לא בטוח שיקנו את המוצר. זאת אומרת שלפרסומת יש ערך בידורי גבוה אך אין לה ערך פרסומי ולכן במחבן המציאות היא עלולה להכשל.
חיסרון נוסף הוא יילוד של מותג. ישנה סכנה מסויימת שכאשר פונים לקהל עם פרסומת מצויירת זה יילד את ערך המותג ויעשה אותו רציני פחות, דבר שעלול להוות בעיה עבור מותגים מסויימים. למשל מותג שרוצהל פנות למבוגרים אך נתפס כמדבר אל ילדים. דוגמא מפורסמת היא הקמפיין של חברת הסיגריות קאמל, שנאסר לפרסום בגלל שהשתמש בפרסום של דמות מצויירת שפנתה לילדים ונטען שמעודדת עישון בקרב ילדים:
כמסקנה, השימוש המתאים ביותר של אנימציה בפרסום הוא כאמור בפרסומות לילדים ובתשדירי שירות ממשלתיים וכו', מכיוון שנוצרת תדמית מותגית פחות רצינית ויותר נעימה. במותגים שמשדרים רצינות האפקטיביות של אנימציה נכשלת לרוב.
מאמרים לעיון נוסף:
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה