ג. מדד אפקטיביות פרסום

כיום, יש פער בין מדד אפקטיביות פרסום לבין אפקטביות פרסום בפועל. עם זאת, חברות ומשרדי פרסום משתמשים במדד זה כדי לדעת מה הלקוח צריך או מה לשנות בשיטת הפרסום שבה הם משתמשים. הרי ללא מדד האם הפרסום עבד והשיג את מטרות הלקוח, לפרסום אין שום מטרה. המדד מתבסס בראש ובראשונה על היעדים שאותם מנסה הפרסום להשיג והם: חשיפה, זכירת המסר הפרסומי, אהדת המותג, הבנת המסר הפרסומי, כוונת רכישה של המותג ויצירת עמדות כלפי המותג.
מדד אפקטיביות פרסום בוויקיפדיה
את היעדים האלה אפשר לחלק לשתי קבוצות עיקריות שמהוות את המטרות של הפרסום: הגדלת מכירות ובניית מותג.
ישנן מספר צורות שבהן אפשר לבדוק את אפקטיביות הפרסום לפי המטרה שאותה ירצה המפרסם להשיג:
טבלה של מדידת אפקטיביות לפי מטרה. 
קשה מאוד למדוד אפקטיביות של פרסום, מכיוון שקשה לשחזר את החוויה של לקוח בזמן צפייה בפרסום או רכישת מוצר ולכן לרוב התוצאות אינן אמינות. עם זאת, הסברה היא שחייבים למדוד את אפקטביות הפרסום כדי לפחות לקבל תמונה כללית על עזרתו במכירות או בבניית המותג.
מדידת אפקטיביות באינטרנט היום קלה בהרבה מבקמפיינים מסורתיים, היות וישנם כלים מיוחדים המיועדים לכך ויוצרים סטטיסטיקות שונות שמודדות אפקטיביות.
על מדד אפקיטביות פרסום באינטרנט 

מאמרים נוספים לעיון:
מאמר על מדד אפקטיביות בפרסום 1
מאמר על מדד אפקטיביות בפרסום 2
מאמר על מדד אפקטיביות בפרסום 3
מאמר על מדד אפקטיביות בפרסום 4

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה