באנימציה מסורתית ישנם מספר עקרונות אשר יישומם חשוב לייצירת אנימציה מוצלחת. עקרונות האנימציה המסורתית ניתנות ליישום גם באנימציה מודרנית, זאת אומרת באנימציית בתלת מימד. לא משנה באיזה טכניקה האנימטור בוחר עליו להתחשב במספר גורמים בעת תיכנון האנימציה בכדי שהאנימציה תהיה אמינה ובעלת אופי מיוחד ומבודל לשם כך עליו להשתמש בכל אחד מעשרת העקרונות העיקריים של האנימציה.
כיווץ ומתיחה:
האנימטור צריך להתחשב ביצירת התנועה לדמות, זאת אומרת איך הדמות אמורה לזוז. חשוב מאוד לציין כי אין זה משנה באיזה תנוחה הדמות תצוייר היא חייבת לשמור על הנפח שלה ועל הפרופורציות בכדי להראות נכנונה ואמינה.
מאמר על כיווץ ומתיחה
מאמר על כיווץ ומתיחה
תזמון ותנועה:
כמו כן עקרון התזמון והתנועה של האנימציה גם יתרום לאמינותה,כמו כן על האנימטור להבין ולדעת איך הדמות שלו צריכה להתנהג או לזוז, התזמון של הדמות הוא מרכיב חשוב ביותר להבנת הדמות וליצירת אנימציה מוצלחת.
מאמר על תזמון ותנועה
הקדמה, פעולה ותגובה:
אנימציה מוצלחת מתאפיינת גם בכך שהצופה יכול להיות מוכן לתנועה הבאה שהדמות הולכת לעשות.
בימוי:
בימוי הוא למעשה הצגת תנועה או פריט כך שהם מובנים בקלות באופן כללי, פעולות צריכות לבוא אחת אחת. אם קורים דברים רבים מידי בבת אחת הצופים לא יוכלו להחליט לאן להסתכל וכך הכוונה תלך לאיבוד. השימוש בעקרון זה הוא לשם מיקוד תשומת לב הצופה על האובייקט הנכון בזמן הנכון
המשכיות ותנועות חופפות:
לאחר סיום התנועה התנועה הנמשכת. ברוב המקרים גופים לא נעצרים בפתאומיות, אלא נוטים להמשיך ולנוע מעבר לנקודת העצירה שלהם.
תאוצה והאטה:
האטה והאצה מיוחסים לתזמון ותנועה באנימציה. גורם משפיע נוסף הוא משקלו של האובייקט היות ואחד והוא מגורמי החישוב של מהירותו ועיקרון זה נובע מחוקים פיזיקאלים.
הגזמה:
כדי ליצור אנימציה ומשעשעת, חשוב להגזים באופן יצירת התנועה,והקצנת תנועת הדמות.
מאמרים נוספים לעיון:עקרונות האנימציה בוויקיפדיה
מאמר על עקרונות האנימציה
מאמר על עקרונות האנימציה 2
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה