ההיסטוריה של הפרסום היא עתיקת יומין ומתפתחת עם השנים. עם השנים נוצרו טכניקות ואמצעים שונים שהתאימו את עצמם לרוח התקופה. אך מטרתה מעולם לא השתנתה. בכל תקופה היא מנסה לעודד את הצרכנים לרכוש מוצרים. אמצעי הפרסום המסורתיים הם העיתון, רדיו, טלוויזיה, קולנוע, תחבורה ציבורית, שילוט חוצות, אינטרנט ופרסום סלולרי. קיימים גם אמצעי פרסום אלטרנטיבים כגון דיוור ישיר הכוונה לעלונים המכונים "פליירים", קטלוגים, גלויות, פרסום דיגיטלי. האמצעי העתיק ביותר הוא השיווק הויראלי שזהו השיווק מפה לאוזן. כל האמצעים האלה מכוונים להגיע לתודעת הקהל.
פרסום בעיתונאות.
נחשב לאמצעי הפרסום ה"עתיק" ביותר.
טכניקות פרסום בעיתון
אסטרטגיית פרסום מודעות
פרסום ברדיו.
אמצעי פרסום נוסף הוא הרדיו. האם הפרסום ברדיו עובד? איך הרדיו העתיק מתמודד בפרסום לצד האמצעים "החדישים"?
מאמר על פרסום ברדיו
מאפייני הפרסום ברדיו
פרסום בטלוויזיה
נחשב לאמצעי החזק ביותר להעברת מסר פרסומי ושיווקי. הפרסום בטלוויזיה בא לקדם מוצר כלשהו ולהטמיעו, לחזק מותג קיים או להחזיר לתודעת הציבור מוצר שקם לו מתחרה חזק בשוק.
פרסום בעיתונאות.
נחשב לאמצעי הפרסום ה"עתיק" ביותר.
טכניקות פרסום בעיתון
אסטרטגיית פרסום מודעות
פרסום ברדיו.
אמצעי פרסום נוסף הוא הרדיו. האם הפרסום ברדיו עובד? איך הרדיו העתיק מתמודד בפרסום לצד האמצעים "החדישים"?
מאפייני הפרסום ברדיו
פרסום בטלוויזיה
נחשב לאמצעי החזק ביותר להעברת מסר פרסומי ושיווקי. הפרסום בטלוויזיה בא לקדם מוצר כלשהו ולהטמיעו, לחזק מותג קיים או להחזיר לתודעת הציבור מוצר שקם לו מתחרה חזק בשוק.
פרסום בטלויזיה בוויקיפדיה
על סרטוני פרסומת בוויקיפדיה
על קמפיינים פרסומיים בטלוויזיה בוויקיפדיה
פרסום סמוי בסרטים.
במהלך סרטים גם ניתן לראות פרסום מוצרים. אנו בעצם לא מודעים שנעשת עלינו המניפולציה של עולם הפרסום אך המוצר שמפרסמים נכנס לנו לתודעה בזמן שאנו צופים בסרט.
על סרטוני פרסומת בוויקיפדיה
על קמפיינים פרסומיים בטלוויזיה בוויקיפדיה
פרסום סמוי בסרטים.
במהלך סרטים גם ניתן לראות פרסום מוצרים. אנו בעצם לא מודעים שנעשת עלינו המניפולציה של עולם הפרסום אך המוצר שמפרסמים נכנס לנו לתודעה בזמן שאנו צופים בסרט.
מאמר על פרסום סמוי בסרטים
דוגמאות לפרסום סמוי בסרטים
שילוט חוצות.
פרסום חוצות כולל בתוכו את שלטי החוצות, פוסטרי מדיה, שילוט נע (אוטובוסים, מכוניות ) ומרקעים (אותן טלוויזיות ענק שמקשטות את עורקי התנועה הראשיים). כל אלו מקובלים לשימוש כמדיה משלימה. דהיינו הוא אמצעי פרסום בנוסף לאמצעי הפרסום העיקרי שנבחר כגון טלוויזיה, עיתונות או רדיו. אולם מדי פעם נעשה שימוש בשילוט חוצות כמדיה עיקרית וזאת בעיקר כאשר משתמשים במדיה הזו בשני שלבים:
דוגמאות לפרסום סמוי בסרטים
שילוט חוצות.
פרסום חוצות כולל בתוכו את שלטי החוצות, פוסטרי מדיה, שילוט נע (אוטובוסים, מכוניות ) ומרקעים (אותן טלוויזיות ענק שמקשטות את עורקי התנועה הראשיים). כל אלו מקובלים לשימוש כמדיה משלימה. דהיינו הוא אמצעי פרסום בנוסף לאמצעי הפרסום העיקרי שנבחר כגון טלוויזיה, עיתונות או רדיו. אולם מדי פעם נעשה שימוש בשילוט חוצות כמדיה עיקרית וזאת בעיקר כאשר משתמשים במדיה הזו בשני שלבים:
בשלב הראשון מפרסמים טיזר, המיועד ליצור סקרנות לגבי הפרסום מבלי לחשוף את מטרת הפרסום. ולאחר מכן באה החשיפה: מודעות נוספות שמגלות את המוצר שמפרסמים.
דוגמאות לשילוט חוצות
דוגמאות לשילוט חוצות על רכבים
שילוט חוצות על אוטובוסים
פרסום באינטרנט
עם התפתחות האינטרנט, הוא הפך למדיה פופולרית לפרסום. מרבית אתרי האינטרנט פתוחים לגלישה ללא תשלום אך הם מבוססים על הכנסות מפרסום. הטכניקות שבהם מפרסמים הן על ידי באנרים, רצועת פרסומת המוצגת לרוחבו או לאורכו של דף האינטרנט. ופופ אפים, מודעות המופיעות לפני הגישה לדף אינטרנט שביקש הגולש.
באנרים בוויקיפדיה
מודעות פופ-אפ בוויקיפדיה
דוגמאות לשילוט חוצות על רכבים
שילוט חוצות על אוטובוסים
פרסום באינטרנט
עם התפתחות האינטרנט, הוא הפך למדיה פופולרית לפרסום. מרבית אתרי האינטרנט פתוחים לגלישה ללא תשלום אך הם מבוססים על הכנסות מפרסום. הטכניקות שבהם מפרסמים הן על ידי באנרים, רצועת פרסומת המוצגת לרוחבו או לאורכו של דף האינטרנט. ופופ אפים, מודעות המופיעות לפני הגישה לדף אינטרנט שביקש הגולש.
באנרים בוויקיפדיה
מודעות פופ-אפ בוויקיפדיה
פרסום דרך הסלולארי.
מדובר בפרסום ממוקד ומפולח המאפשר למפרסם לדעת את הפרופיל המדויק של בעל הטלפון והכרות עם אופיו והעדפותיו. ניתן גם לפלח ביתר קלות את מין הלקוח, איזור המגורים שלו, הקבוצות אליהן הוא משתייך ועוד.
הפרסום בסלולר נחשב זול ואטרקטיבי למפרסם, אשר בניגוד לפרסומות בטלוויזיה, חוסך את עלויות ההפקה וההוצאות הנלוות הקשורות בכך. הפרסום מגיע לבעלי הטלפון בכל מקום בו הם נמצאים ובכל שעה.
על פרסום דרך הסלולארי בוויקיפדיה
על יתרונות הפרסום דרך סלולארי
בלוג העוסק בפרסום סלולארי
מצגת על פרסום דרך הסלולארי
על פרסום סלולארי באתר של מייקרוסופט
על פרסום דרך הסלולארי בוויקיפדיה
על יתרונות הפרסום דרך סלולארי
בלוג העוסק בפרסום סלולארי
מצגת על פרסום דרך הסלולארי
על פרסום סלולארי באתר של מייקרוסופט
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה