פרסום הוא פעולה תקשורתית מכוונת, המיועדת להעביר מסרים לקהלי יעד ספציפים בדרך כלל. המטרה העיקרית של הפרסום היא יידוע, שכנוע, איזכור, חיזוק עמדות לגבי מוצר או מותג. אפשר לומר שהפרסום החל כ"שמועה" שעברה מפה לאוזן. ועקבות השמעות החלו גם ציורי הקיר והאבנים, שאיפשרו העברת מסרים בצורה ברורה. שנים לאחר מכן כבר הודפסו מודעות על פפירוסים ונתלו על קירות. הפפירוסים שימשו תחילה פירסום של מכירות, מסרים פוליטים.
גם בעלי מלאכה פרסמו את חנויותיהם על ידי שלט שהציג את מרכולתם, בדרך היה השלט מלווה באיור כדי שכולם ידעו מה נסחר בחנות. בצמוד לתקופה הזאת החלו הרוכלים להציג את סחורותיהם ע"י הכרזה בקול רם וכך משכו את תשומת הלב של העוברים והשבים.
מאמר על שלטי חנויות מפרסמים
לאחר המצאת הדפוס במאה ה17 החלו להופיע פירסומים בעיתונות. הפרסומים היו בעיקר לספרים ולתרופות. ניתן לומר שהפרסום הטיב עם הכלכלה. בעקבות כך התפתח "דואר הזבל", הדפסה של פרסומות שנשלחו לבית הלקוחות בדואר. דבר שגרם לשיגשוג הכלכלה ומכירה רבה יותר של סחורות.
ההיסטוריה של מודעות העיתונים
לאחר המצאת הדפוס במאה ה17 החלו להופיע פירסומים בעיתונות. הפרסומים היו בעיקר לספרים ולתרופות. ניתן לומר שהפרסום הטיב עם הכלכלה. בעקבות כך התפתח "דואר הזבל", הדפסה של פרסומות שנשלחו לבית הלקוחות בדואר. דבר שגרם לשיגשוג הכלכלה ומכירה רבה יותר של סחורות.
ההיסטוריה של מודעות העיתונים
מאוחר יותר ב 1836 העיתון הצרפתי החל לגבות תשלום על כל מודעת פרסום, ובכך יצר תפנית בעולם הפרסום, עיתונים רבים נהגו כך העקבותיו. לראשונה החלו להרווח מפירסומים. לאחר שהפרסום הוכיח עצמו כמקור הכנסה כלכלי לא רע החלו להיפתח משרדי פרסום ובכך החלה תרבות הפרסום המודרני.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה